Vyber si predmet

Tvoje výsledky sa automaticky vypočítajú a zobrazia po stlačení tlačidla
"Ukázať správne odpovede" na konci testu.
Táto časť testu sa skladá z troch nahrávok. Každú z nich budete počuť dvakrát. Počas počúvania odpovedajte na otázky prislúchajúce k jednotlivým nahrávkam. Sledujte inštrukcie a piktogramy, aby ste vedeli, na ktorý odpoveďový hárok máte vyznačovať svoje odpovede.
Audio - pokyny:
Vypočujete si prvú nahrávku. Na základe vypočutého vyberte správnu odpoveď. Vždy je správna iba jedna z ponúkaných možností.
Svoje odpovede vyznačte na odpoveďovom hárku označenom piktogramom "X".
Teraz máte dve minúty na prečítanie úloh 01 – 07.
Audio - ukážka:
Vypočujete si druhú nahrávku. Na základe vypočutého rozhodnite o každom z tvrdení 08 – 13, či je pravdivé (A), nepravdivé (B), alebo z nahrávky nevyplýva (C).
Svoje odpovede vyznačte na odpoveďovom hárku označenom piktogramom "X".
Teraz máte dve minúty na prečítanie úloh 08 – 13.
Audio - pokyny:
Audio - ukážka:
Vypočujete si tretiu nahrávku. Budete počuť 6 praktických rád, ktoré sú zhrnuté vo vetách označených číslami 14 – 20. Na základe vypočutého zoraďte vety do správneho poradia tak, že zapíšete do odpoveďového hárka ku každej z nich príslušné poradové číslo od 1 do 6 podľa poradia v nahrávke. Pozor, jedna veta obsahuje informáciu, ktorá sa v nahrávke nenachádza. K tejto vete napíšte do odpoveďového hárka X.
Svoje odpovede napíšte na odpoveďový hárok označený piktogramom "pero".
Teraz máte dve minúty na prečítanie úloh 14 – 20.
Audio - pokyny:
Audio - ukážka:
Táto časť testu sa skladá z dvoch textov. Jej vypracovaniu by ste mali venovať približne 25 minút. Pri každom texte si všímajte piktogram, aby ste vedeli, ktorý odpoveďový hárok máte použiť.
V nasledujúcom texte sú na miestach 21 – 30 vynechané slová. Za textom nájdete pre každé vynechané miesto štyri možnosti doplnenia. Rozhodnite, ktorá z ponúkaných možností (A) – (D) je správna. Vždy je správna iba jedna možnosť.
Príklad: 00 – (C) -> world
Svoje odpovede vyznačte na odpoveďovom hárku označenom piktogramom "X".
V nasledujúcom texte sú na miestach 31 – 40 vynechané slová. Dopĺňajte len také slová, ktoré majú gramatickú funkciu. Doplňte vždy iba jedno slovo.
Príklad: 00 – enough
Svoje odpovede napíšte na odpoveďový hárok označený piktogramom "pero".
Táto časť testu sa skladá z troch ukážok. Jej vypracovaniu by ste mali venovať približne 45 minút. Pri každom texte si všímajte piktogram, aby ste vedeli, ktorý odpoveďový hárok máte použiť.
Prečítajte si nasledujúci text, v ktorom sú na miestach 41 – 47 vynechané vety. Priraďte vhodnú vetu spomedzi možností (A) – (J) na dané miesto. Tri vety nie je možné priradiť. Vždy existuje iba jedno správne riešenie.
Svoje odpovede vyznačte na odpoveďovom hárku označenom piktogramom "X".
Prečítajte si nasledujúci text. Rozhodnite o každom tvrdení 48 – 53, či je pravdivé (A) alebo nepravdivé (B). Uveďte vždy aj označenie toho odseku (a) – (e), na základe ktorého ste rozhodli o pravdivosti alebo nepravdivosti daného tvrdenia. Vždy existuje iba jedno správne riešenie.
Svoje odpovede vyznačte na odpoveďovom hárku označenom piktogramom "X"
In 1862, President Abraham Lincoln signed the Pacific Railroad Act into law. The act said that there were two main railroad lines. The Central Pacific Railroad would start in California and the Union Pacific Railroad would come from the Midwest. The two railroads would meet somewhere in the middle.
The act gave the railroad companies land where they could build the railroad. It also paid them for each mile that they built. They were paid more money for miles of track built in the mountains than for miles of track built on the flat plains. Building the railroad was hard work. Weather conditions were very tough in the mountains during the winter. A lot of times the only way to travel over the mountains was to go through the mountains by making a tunnel.
While the Central Pacific Railroad had to deal with mountains and snow, the Union Pacific Railroad had to deal with Native Americans. As the Native Americans came to realize the danger to their way of life that the “Iron Horse” was going to bring, they began to attack the railroad work sites. Also, a lot of the land that was given to the railroad by the government was actually Native American land.
The majority of the workers on the Union Pacific Railroad were Irish laborers, many who had served in both the Union and the Confederate armies. In Utah, a lot of the track was built by Mormon workers. Most of the Central Pacific Railroad was built by Chinese immigrants under the direction of skilled non‑Chinese supervisors.
The two railroads finally met at Promontory Summit, Utah on May 10, 1869. Leland Stanford, governor of California and president of the Central Pacific Railroad, drove in the last spike which was a special nail used by the workers. This final spike was called the “Golden Spike” or “The Final Spike”. You can see it today at Stanford University in California.
Which of the paragraphs (a) – (e) supports your answer?
Which of the paragraphs (a) – (e) supports your answer?
Which of the paragraphs (a) – (e) supports your answer?
Which of the paragraphs (a) – (e) supports your answer?
Which of the paragraphs (a) – (e) supports your answer?
Which of the paragraphs (a) – (e) supports your answer?
Prečítajte si nasledujúci text. Za textom nasledujú vety 54 – 60, v ktorých chýbajú slová. Vety nie sú v tom poradí, v akom sú usporiadané informácie v texte. Doplňte jedno alebo dve slová. Tieto slová sa nachádzajú v texte. Môžu byť aj v inom slovnom druhu a tvare.
Svoje odpovede napíšte na odpoveďový hárok označený piktogramom "pero"
1. Wimbledon was the first tennis tournament to introduce ball boys and girls (BBGs) in 1920. It was decided in 1969 to employ local teenagers.
2. Around 700 young people (with an average age of 15) apply to be BBGs each year from the South West London schools that surround Wimbledon. The applicants are normally suggested by their Head Teachers. Only 250 are chosen with the same number of boys and girls, i.e. half and half.
3. The chosen ones start preparing in February, and go through hard physical and mental training, including how to roll a ball with absolute precision and how to collect balls as quickly as possible. They also have to pass a written test to ensure they know every detail of the tennis rules.
4. They get paid just under for a fortnight’s work, but can end up working 12-hour sessions if the match requires.
5. They all wear a matching Ralph Lauren tennis uniform that they can keep after the tournament.
6. BBGs are allowed only limited contact with the tennis players.
7. New research conducted by Currys PC World has revealed the amount of ground the average BBG covers during a match – and it’s not that far off the players themselves. A professional player once covered 4.12 miles, while the two ball girls covered a surprising 3.36 miles over two hours.
8. Four teams of six BBGs are selected to be responsible for Centre Court and Court 1, and are lucky enough to watch the likes of Andy Murray in live action. The rest rotate around the remaining courts.
9. If the BBGs get hit by a ball (bearing in mind that some professional serves travel at over 160kph) they are instructed to behave as professionally as possible – like the brave boy who got hit by a 194kph serve during the Australian Open, but still went to collect the ball before they took him off the court in pain… Well‑played, that man.
0/60
t.j. 0 správnych odpovedí zo 60 otázok = 0%
teraz nevidíš či sú tvoje odpovede správne
teraz nie sú správne odpovede viditeľné v teste
odporúčam Ti zobrazovať správnosť odpovedí len ak si vyplnil/a túto skúšku! Nepodvádzaj samú/samého seba. :)