Vyber si predmet

Tvoje výsledky sa automaticky vypočítajú a zobrazia po stlačení tlačidla
"Ukázať správne odpovede" na konci testu.
Táto časť testu sa skladá z troch nahrávok. Každú z nich budete počuť dvakrát. Počas počúvania odpovedajte na otázky prislúchajúce k jednotlivým nahrávkam. Sledujte inštrukcie a piktogramy, aby ste vedeli, na ktorý odpoveďový hárok máte vyznačovať svoje odpovede.
Audio - pokyny:
Vypočujete si rozhovor s Judi Jasek, majiteľkou vodiaceho psa. Na základe vypočutého vyberte správnu odpoveď. Vždy je správna iba jedna z ponúkaných možností.
Svoje odpovede vyznačte na odpoveďovom hárku označenom piktogramom "X".
Teraz máte dve minúty na prečítanie úloh 01 – 07.
Audio - ukážka:
Vypočujete si rozprávanie o živote vynikajúcej americkej tenistky Billie Jean King. Na základe vypočutého rozhodnite o každom z tvrdení 08 – 13, či je pravdivé (A), nepravdivé (B), alebo z nahrávky nevyplýva (C).
Svoje odpovede vyznačte na odpoveďovom hárku označenom piktogramom "X".
Teraz máte dve minúty na prečítanie úloh 08 – 13.
Audio - pokyny:
Audio - ukážka:
Vypočujete si šesť vysvetlení, ako vás môže kladne ovplyvniť fakt, že máte oveľa mladšieho súrodenca. Pozitívne vlastnosti starších súrodencov nadobudnuté vďaka starostlivosti o mladších súrodencov sú zhrnuté vo vetách označených 14 – 20, avšak nie v poradí, v akom ste ich počuli v nahrávke. Na základe vypočutého zoraďte vety do správneho poradia tak, že zapíšete do odpoveďového hárka ku každej z nich príslušné poradové číslo od 1 do 6. Pozor, jedna veta je navyše a obsahuje informáciu, ktorú ste v nahrávke nepočuli. K tejto vete napíšte do odpoveďového hárka "X".
Svoje odpovede napíšte na odpoveďový hárok označený piktogramom "pero".
Teraz máte dve minúty na prečítanie úloh 14 – 20.
Audio - pokyny:
Audio - ukážka:
Táto časť testu sa skladá z dvoch textov. Jej vypracovaniu by ste mali venovať približne 25 minút. Pri každom texte si všímajte piktogram, aby ste vedeli, ktorý odpoveďový hárok máte použiť
V nasledujúcom texte sú na miestach 21 – 30 vynechané slová. Za textom nájdete pre každé vynechané miesto štyri možnosti doplnenia. Rozhodnite, ktorá z ponúkaných možností (A) – (D) je správna. Vždy je správna iba jedna možnosť.
Príklad: 00 – (C)
Svoje odpovede vyznačte na odpoveďovom hárku označenom piktogramom X.
V nasledujúcom texte sú na miestach 31 – 40 vynechané slová. Doplňte ich. Doplňte vždy iba jedno slovo. Dopĺňajte len také slová, ktoré majú gramatickú funkciu.
Príklad: 00 − don’t
Svoje odpovede napíšte na odpoveďový hárok označený piktogramom "pero".
Táto časť testu sa skladá z troch ukážok. Jej vypracovaniu by ste mali venovať približne 45 minút. Pri každom texte si všímajte piktogram, aby ste vedeli, ktorý odpoveďový hárok máte použiť.
Prečítajte si nasledujúci text. K úlohám 41 – 47 priraďte vhodnú vetu spomedzi možností (A) – (J). Tri vety sa nedajú priradiť k žiadnej z úloh. Vždy existuje len jedno správne riešenie.
Svoje odpovede vyznačte na odpoveďovom hárku označenom piktogramom "X".
Prečítajte si nasledujúci text. Rozhodnite o každom tvrdení 48 – 53, či je pravdivé (A) alebo nepravdivé (B). Uveďte vždy aj označenie toho odseku (a) – (e), na základe ktorého ste rozhodli o pravdivosti alebo nepravdivosti daného tvrdenia. Vždy existuje iba jedno správne riešenie.
Svoje odpovede vyznačte na odpoveďovom hárku označenom piktogramom "X".
Vitus Bering was born in the port town of Horsens in Denmark to Anne Pedderdatter and her husband Jonas Svendsen in 1681. He was named after a great-uncle, Vitus Pedersen Bering, who had worked in the royal court. Because of this royal connection, the family enjoyed a high standard of living.
Two of Vitus’ elder half-brothers attended the University of Copenhagen, Denmark. Vitus, however, did not and instead signed on at age 15 as a ship’s boy. Between 1696 and 1704, Bering travelled the seas, reaching India and the Dutch East Indies. In that time he also found time to complete naval officer training in Amsterdam.
He would also claim later that he served on Danish whalers in the North Atlantic, visiting European colonies in the Caribbean and on the eastern seaboard of North America. It was in Amsterdam, however, where Bering joined the Russian navy, taking the rank of sublieutenant in 1704. He served under Norwegian-born Russian admiral Cornelius Cruys.
He would be repeatedly promoted in Peter the Great’s rapidly developing navy, reaching the rank of second captain by 1720. At that time, it appears he was not involved in any sea battles, but commanded several vessels on dangerous missions, including the transport of a ship from the Azov Sea on Russia’s southern coast to the Baltic on her northern coast.
On 8 October 1713, Bering married Anna Christina Pülse. During his time with the Russian navy – particularly as part of the Great Northern War that ended in 1721 – he was unable to spend much time with Anna, who was approximately eleven years Bering’s junior and the daughter of a Swedish merchant.
Which of the paragraphs (a) – (e) supports your answer?
Which of the paragraphs (a) – (e) supports your answer?
Which of the paragraphs (a) – (e) supports your answer?
Which of the paragraphs (a) – (e) supports your answer?
Which of the paragraphs (a) – (e) supports your answer?
Which of the paragraphs (a) – (e) supports your answer?
Prečítajte si nasledujúci text. Za textom nasledujú vety, v ktorých chýbajú slová 54 – 60. Vety nie sú v tom poradí, v akom sú usporiadané informácie v texte. Doplňte ich. Doplňte jedno alebo dve slová. Tieto slová sa nachádzajú v texte.
Svoje odpovede napíšte na odpoveďový hárok označený piktogramom "pero".
Astronauts have very busy lives. Each day in orbit (apart from rest days) is carefully planned by mission control. The times used by the crew are based on those at the mission control centres in Houston, Texas, or Moscow. The 12-hour working day on the International Space Station (ISS) begins with a wake-up call. After a quick rub down with a soapy cloth, the crew have breakfast and run through the jobs for the day with mission control. Space stations are like large, complicated houses that need constant care and attention. A lot of time has to be spent on housekeeping chores – such as cleaning and repairs.
There are three meal sessions – breakfast, lunch and dinner – though drinks and snacks are always available. Much of the crew’s time is spent in preparing and carrying out scientific experiments. This may involve speaking to scientists on the ground.
At least two hours each day are spent on exercise. This is essential to keep the crew fit and healthy. Loading ferry craft with rubbish and off-loading fresh supplies is a major task. Many hours can also be spent getting ready for spacewalks.
There is a wide choice of leisure activities, since crew members are allowed to take along their personal choice of entertainment. These activities range from chequers or chess sets to books and CDs. Apart from recorded music, some astronauts take along their own instruments. Favourite with the Russians is the acoustic guitar, but Expedition Three commander Frank Culbertson decided to practise his trumpet.
0/60
t.j. 0 správnych odpovedí zo 60 otázok = 0%
teraz nevidíš či sú tvoje odpovede správne
teraz nie sú správne odpovede viditeľné v teste
odporúčam Ti zobrazovať správnosť odpovedí len ak si vyplnil/a túto skúšku! Nepodvádzaj samú/samého seba. :)